آخرین اخبار
کد مطلب: 80013
اعتراف تلخ درباره قرعه کشي ليگ و مردمي که سرکارند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1956

به گزارش سلام لردگان، مي‌گفتند نتيجه دربي را تعيين مي‌کنند؛ همان‌هايي که طرحِ ابتر شام خوردن مشترک بازيکنان دو تيم شب قبل از بازي را پياده کردند. مي‌گفتند مساوي‌هاي دربي بي‌حکمت نيست؛ همان مساوي‌هاي 0-0 و 1-1 چندش‌آور و خسته کننده.

در مقابل‌ افرادي هم مي‌گفتند که اين موضوع از پايه غلط است و مگر مي‌شود براي تساوي در دربي‌ها توافق کرد؛ مي‌گفتند اگر توپ در دقيقه 90 به جاي تير به تور مي‌خورد آن وقت تکليف چه مي‌شد و اين را يکي از دلايل ابطال فرضيه مي‌دانستند که چندان هم بي‌راه نبود. خلاصه بازار "بگم‌ بگم‌ها" و "گفتن گفتن‌ها" داغ بود تا اينکه وِژن جديد آن رونمايي شد.

شب گذشته در جريان مراسم قرعه‌کشي چهاردهمين دوره ليگ برتر مهدي تاج پرده از واقعيتي تلخ برداشت، پرده از بازي با شعور مخاطبان.

او در بين تعريف‌هايش از اسپانسري که 160 ميليارد تومان را به حساب اين فوتبال بي‌حساب و کتاب ريخته و اهميتش لابد بيشتر از مردمي است که پول رفتن به ورزشگاه را هم ندارند؛ گفت که «امسال قرعه‌کشي ليگ واقعي است» و يا به عبارت بهتر قرعه‌کشي سال‌هاي قبل واقعي نبود: «در گذشته به دليل اينکه پرسپوليس و استقلال يک ورزشگاه مشترک داشتند خودمان بازي آنها را در هفته هشتم قرار مي‌داديم چون چاره‌ ديگري نداشتيم اما امسال قرعه‌کشي مسابقات ليگ واقعي است.»

اين را کسي مي‌گويد که خودش رئيس سازمان ليگ است و البته در سال گذشته هم مسئوليت داشت. او البته پيش‌تر هم در فدراسيون فوتبال مشغول فعاليت بود و يار هميشگي‌اش عزيزالله محمدي و در مدتي کوتاه غلامرضا بهروان مسئول برگزاري مسابقات ليگ بودند.

اين حرف تاج يعني اينکه رسما همه ما تا امروز سرِ کار بوديم، يعني اينکه دغد‌غه‌مان و استرس‌مان براي قرعه‌کشي ليگ بي‌جهت بوده، يعني اينکه معلوم کرده بودند که پرسپوليس و استقلال در چه هفته‌اي به ميدان مي‌روند.

اين يعني همان نکته‌اي است که عزيز محمدي هم  شب گذشته بر آن صحه گذاشت: « در سال‌هاي قبل ما با توافق تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بازي آنها را در هفته‌هاي هفتم تا نهم برنامه‌ريزي مي‌کرديم.» او البته گفت که قرعه‌کشي "امسال" فرقي با سال‌هاي گذشته نداشت و اين يعني رد نظريه مهدي تاج.

با اين حال آنچه آزار دهنده است اين است که چرا اين موضوع در همان زمان اعلام نشد؟ چرا "شو"ي قرعه‌کشي را در سال‌هاي گذشته برگزار مي‌کردند و مدام مي‌گفتند «حالا ببينم دربي چه هفته‌اي برگزار مي‌شود» و آن را پخش زنده هم مي‌کردند. شايد هم منظورشان اين بود که بين هفته هفتم و يا نهم، در چه هفته‌اي برگزار مي‌شود.

امروز مهدي تاج سينه سپر و با شجاعت به اين واقعيت تلخ اعتراف کرد؛ کسي چه مي‌داند شايد سال‌ها بعد کسي پيدا شود شجاع‌تر از رئيس کنوني سازمان ليگ و پرده از اتفاقات امروز بردارد. کسي چه مي‌داند شايد سال‌ها بعد که مسئولان کنوني ديگر نباشند، يک نفر پيدا شود و بگويد برگزاري دربي در هفته پانزدهم هم از قبل تعيين شده بود.

همه اينها محصول فرو ريختن ديوار اعتماد به همت برخي مسئولان است.

منبع. تسنيم

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس